Gemmer du dig på sidesporet, når det kommer til at dele indhold og skabe værdi?

Sidesporet skal ses i overført betydning og toget skal ses som dit indhold til kunderne.

For når “indholds-toget” ikke kører som det skal og ikke skaber den værdi som det bør gøre, mister du positionering i markedet og dine konkurrenter høster oven i købet dine passagerer (kunderne).

For når toget holder stille og du ikke får prioriteret at lave eget indhold risikerer du at det er konkurrentens tog, som kunderne ser og stiger på.


Når jeg møder personer, som er røget ud på dette sidespor, er det i en erkendelse af og sagt i stil med:

  • Jeg får ikke lavet det indhold jeg burde.
  • Jeg er ikke nok til stede på de medier, som jeg kunne være.
  • Jeg får ikke delt det indhold, som kan være med til at skabe værdi for min forretning.

Følelsen der på sidesporet….

Lad os hurtigt blive enige om, at det at holde på sidesporet, ikke er et helle eller en holdbar position. For den position er direkte koblet til frustration – blandet med en konstant dårlig samvittighed, der prikker til dig og siger:

… Del nu noget indhold – du har meget at fortælle.

… Folk vil gerne høre fra dig!

… Giv kunderne noget at tale om.

… Du skal pleje dine ambassadører.

… Lad dit netværke mærke du er i live…!


Kan du genkende det?

Når togets næse rammer sporskiftet og vil prøve at rulle ud….

Det klassiske der så sker, når du spotter noget du kan dele, så bremser du alligevel dig selv fordi du tænker:

  • “hvor skal jeg dele det henne?”
  • “ej – det her er banalt det her”
  • “Det ved folk sikkert godt i forvejen”
  • “Jeg sover lige på ideen, så må jeg se om jeg synes det er en god ide i morgen!!”

Faktisk kan vi være ret hårde ved os selv og janteloven trives i høj faktor når det kommer til dette faktum også selvom du faktisk er både:

  • inspireret.
  • imponeret.
  • begejstret.
  • stolt.


Trodser du så alligevel og prøver at trille ud af sporet, risikere dine anstrengelser alligevel at komme til at fremstå:

  • Sælgende – selvom du ved det er dårlig stil.
  • Upersonlige – fordi du glemmer hvilken stemme du har online.
  • Egocentreret – fordi du ikke tænker på læserens udbytte.
  • Retningsløs – fordi du har glemt hvad kunderne vil have.

Skab din egen køreplan – uden sidespor!

Toget uden køreplan må vente til der igen er plads til det på skinnerne!

Så for at du får dit indhold til at glide ud på skinnerne, ramme de rigtige personer, være inspirerende og få flere passagerer til at hoppe på toget af sig selv, kræver det at du får lavet en køreplan, nemlig:

  • Årshjul – inddelt i temaer, som passer til dig og dine kunder.
  • Vælg den platform/medie, som positionerer indholdet bedst.
  • Skab indhold og opslag kunderne vil elske.
  • Få nye ideer/påfund der passer til temaet.
  • Planlæg og eksekver – og KØR!

Bliv det hurtigste tog i branchen, med dig som fører!

Vil du have ekstra fart på toget og hjælp til den rigtige retning, så hjælper jeg dig med at skabe den rigtige ramme, hvad toget skal indeholde, hvordan den rigtige køreplan ser ud. 

Du fremstår derefter som et tog, kunderne hopper på og konkurrenter, vil se misundeligt efter når det kommer rullende!

Lille skub i ryggen

Lidt større skub i ryggen