Hvad kan du lære af en ‘lukket’ frisør i Køge?

Du skal møde Anette!
Hun er indehaver af A Style i Køge, som i en længere periode var lukket … ja tænker godt du ved hvorfor!

Anette var inden nedlukningen ret god til at tale med sine følgere, som også er hendes kunder på firmaets facebookside.

– Men hvordan taler man med kunderne, når forretningen ikke måtte lukke nogen ind? – når hverdagen ikke var som den plejer… Ja plejer er jo faktisk død – hvad siger man så lige?

Dilemmaet overskygges af at hun savnede kunderne, ja – og de savnede også hende.

Anette og jeg fik os en god times snak om hvilket indhold hun kunne sende ud til følgerne, som tingene er!

Nogle af mine spørgsmål til Anette var:

  • Hvad er næstbedst i forhold til farvning, klipning m.m. – nu kunderne ikke kan komme til dig? – kan du give dem nogle fif?
  • Sælger du nogle af dine produkter og sender ud til kunderne, kunne du fortælle andre om den service?
  • Kan du lave lidt sjov med det hele – dele optimisme ud
    (selvom situationen er håbløs?)
  • Hvad laver saksen når den ikke skal klippe? Er den måske begyndt at dyrke karse, bare for at have et eller andet at klippe i…?
  • Og hvad med hårtørreren? – har den helt mistet pusten?


Ja nogle af spørgsmålene er ”helt ud af boksen” spørgsmål – det ved jeg godt!! (og PIV-svære at stille sig selv, for man føler sig så dum, barnlig og useriøs)

Men det skal der altså til en gang imellem. Både for at se tingene lidt på hovedet – eller fra en anden vinkel end du plejer.

Træk det ud ad en tangent, ned på børneniveau eller om på den anden side af jorden, hvis det er det, der skal til…!


Tilbage til Anette:

Efter en times snak og et kærligt skub, fik Anette virkelig trykket på den store knap!

Prøv selv at se på hendes Facebook!

Lige nu og her humor

Her hopper Anette jo lige ind i situationen hvor flere af kunderne er – nemlig i dilemmaet med udgroning i et farvet hår!

Anette trækker realiteterne helt frem i lyset og hylder situationen med en “funny-vinkel”
Der grines lidt af denne ‘trend’ og dem, som ligner hende på billedet føler forhåbentlig ikke at de er alene med dette de issue!

Dybere relationer

Jeg anbefalede Anette at sende en hilsen til sine følgere!

De savner hende – og hun savner dem!

Sådanne tiltag er piv godt indhold, når vi skal trække følgerne tættere på os i en periode hvor vi ikke kan ses face 2 face.

Mens vi venter
(blandet med ‘tiden inden krisen’)

Her kobler Anette:

  • Tilbageblik
  • En god historie
  • Gode minder
… og måske et minde til følgerne i hvad man har hørt Anette har lavet tidligere i teaterlivet?(og faktisk stadig gør)

Bonus:

Når butikken igen åbner, har Anette og kunderne da i den grad noget at tale om, og mon ikke også de hurtigt husker at booke en tid i kalenderen til at få ordnet garnet?

Anette udtaler efterfølgende om vores snak

Kan på det varmeste anbefale Anne som er super dygtig. Hun sætter sig godt ind i den virksomhed hun skal hjælpe og er fyldt med rigtig gode og meget brugbare råd.

HOLD OP VI ER HELDIGE! (Set med social medie brillen)

For de virksomheder, som har opbygget et talerør på de sociale medier og har en god og personlig relation til de, som følger dem – ja de kan sende indhold ud, selvom butikken ligger øde hen…! Følgerne gerne vil høre fra os – ligemeget hvordan verden ser ud udenfor!

Det kan du bruge til at klappe på skulderen med! For når du kan lave indhold på dine medier i en krisetid – ja så kan du også gøre det når DK ser OK ud igen! (ha – ikke flere undskyldninger)

Håber denne solstrålehistorie giver dig lyst til at gøre Anette det efter!

Trænger du til lign. snak og indholdsboost – så få fingre i mine klippekort og lad mig hjælpe dig!

Klik her og få gang i dit indhold!