Vi skal have en snak om det indhold, som deles og videreformidles på de sociale medier!

Hver dag bliver godt indhold, som har højeste relevans, ikke formidlet med den respekt, som det burde.

Indhold som du lægger på de medier hvor du er aktiv, men som desværre kun få der når at se i farten.

Blandt andet fordi du ikke husker at fortælle hvorfor dit netværk bør stoppe med at scrolle og læse med.


Ærgerligt – fordi det Indhold ellers kan bidrage til at positionere dig som:

  • Relevant og inspirerende at have i sit netværk.
  • Firstmover indenfor dit felt.
  • ‘Go-to-person’ i din branche.
  • Personen dit netværk tænker på når deres netværk mangler en som dig.

Indhold i form af blogindlæg – artikel – billede – video – dokument eller en tekst, der går glip af rigtig mange af de rigtige likes, kommentarer og interaktion via dit opslag.

Godt indhold fortjener nemlig relevans og hjælp fra din hånd, når du videreformidler det ud i dit netværk.

Det du altid skal huske at fortælle, når du deler indhold til dit netværk, er:

  • Hvorfor du deler netop dette indhold.
  • Hvad de kan få ud af at læse det.
  • Hvad de skal gøre med det (læse, klikke, kommentere, dele ect.)
  • Hvad din mening er om det du deler.

Du har nu øget sandsynligheden væsentlig for at dit netværk ikke bare scroller videre til næste opslag.

Fakta:

  • Hver dag scroller en dansker i gennemsnit 90 m i deres nyhedsfeeds*
  • Alt for mange ‘virtuelle’ high-fives hænger i luften.
  • Indhold overses – trods relevans og værdi.


*Kilde ARAB NEWS

Min anbefaling er derfor altid:

  • Kom hurtig til sagen i dine opslag – folk er utålmodige
  • Teksten du skriver og billede/video/link skal være sammenhængende
  • Hjælp dit netværk med at forstå relevansen af dit indhold – som beskrevet ovenfor
  • Deler du andres indhold, så fortæl altid hvorfor du deler – også selvom det er et jobopslag – eller noget, som giver sig selv

Spillereglerne for alle sociale medier:

De sociale platformene belønner dig som bruger, hvis du mestrer at holde andre brugere længere tid på mediet.
Mestre du det, får du kredit i form af generelt mere synlighed i dine følgers nyhedsfeed af dit indhold.

Den onde sandhed – Hvor relevant er du?

Jeg tager udgangspunkt i mediet LinkedIn, for her du for det meste har den professionelle hat på.


På LinkedIn kan du teste dig selv på 2 måder:

  1. Tjekke de sidste 5-7 opslag, hvor du har delt indhold på LinkedIn.
    Hvor du med egne øjne kan se relevansen, altså om du har formået at interagere og skabe en interesse for det du deler?

  2. Tjekke dit SSI LinkedIn index

Første “Sladrehank-funktion”
– på din egen LinkedIn profil

  1. Klik ind på din profil
  2. Rul ned til afsnittet Artikler og aktivitet [billede 1]
  3. Klik på ‘Se alle aktiviteter’ nederst i højre side
    [ Nyt vindue åbner ]
  4. Her skal du i menuen klikke på knappen Indlæg [billede 2]

Billede 1

Billede 2

Over tid vil du, ved brug af mine råd, opleve en større interaktion målt ved antal visninger.

Under hvert opslag finder du et tal, som indikerer hvor langt dit opslag er nået ud i dit netværk og netværkets netværk.

Jo flere likes, kommentarer, delinger og klik på evt. link – jo mere tolker LinkedIn at dit indhold er relevant og viser det i fleres nyhedsfeed.

Måden du lige har gennemgået oplæggene på, kan ikke stå alene, men kan give en indikation af, hvordan dit indhold klarer sig. Sammenhold det med LinkedIns eget SSI index, som du finder her.

Find dit SSI index her

Anden “sladrehank-funktion”
– via LinkedIn SSI index

Kender du LinkedIn’s eget index, som måler dine indsatser på deres medie?

Den måler hvor gode dine indsatser og ageren er på disse 4 parametre:

  1. Hvor god du er til at etablere dit professionelle brand
  2. Hvor god du er til at finde de rigtige personer
  3. Hvor god du er til at dele fakta og viden
  4. Hvor god du er til at opbygge relationer

I forhold til hvad dette indlæg belyser, skal du holde øje med søjle 3, som hedder engage with insights.

Denne søjle fortæller hvor god du er til at dele og opdage værdifuldt indhold, men ligeså hvor godt du interagerer med andres indhold.

Søjle 3 påvirkes dermed af, hvor god du er til at få andre til at interagere med dit indhold – altså at dele, like, kommentere, klikke på video, se alle billeder du har lagt op i dine opslag mv.


SSI indexet har sit eget dashboard og ser sådan ud:

Du skal vide om dit index:

Indexet ændres hver 24. time.

Hvis dit samlede index ligger på 70 eller derover lægger du en stabil indsats og du er god til at engagere de personer du er i netværk med.

Hvis indexet er lavt (under 50) kræver det, at du opjusterer din ageren på LinkedIn.
Jeg hjælper dig gerne.

Hva så nu?

Hvis du tænker “hmmm…. jeg skal nok blive bedre til det her” – så start i dag!

Del gerne dette indlæg, det kan jo være hjælp til selvhjælp til at dit netvært begynder at lave dit nyhedsfeed mere interessant, nu da de også skærper kniven!

Du kan dele blogindlægget og vinkle det med dine ord, som beskriver:

Hvad dit netværk får ud af at læse det!

Sidste og relevante take-away herfra – som tak fordi du har læst til ende

  • Er du typen som er serviceminded – så bruge dette online også.
  • Giv noget af dig selv – gør dig umage.
  • Hjælp dit netværk og undgå at sælge.
  • Vær dig selv.